חורים בשיניים – איך זה נראה ולמה זה קורה

חור בשן

Table of Contents

חורים בשיניים מתחילים בדרך כלל כחור קטן שנוצר בתוך השן ולאורך זמן הולך וגדל במידה ולא ניגשים למרפאת שיניים למטרת קבלת טיפול. כיוון שמרבית החורים לא גורמים לתחושת כאב בשלב הראשוני שבו הם נוצרים, לעיתים קשה להבחין שיש בעיה בשלב מוקדם. ביקורת רבועה אצל רופא שיניים תבטיח איתור מוקדם של חורים בשיניים.

איך נראים ומרגישים חורים בשיניים

אחת מהסיבות הנפוצות שבגללן מטופלים מגיעים אל מרפאת שיניים היא הופעה של חורים בשיניים ובעיה זו עלולה להתעורר אפילו אצל תינוקות. גילוי עששת בשיניים יכול להיות מפתיע במיוחד עבור מי שמקפיד על שגרת טיפוח היגיינת השיניים אך ניתן לטפל בזה באמצעות טיפול מתאים אצל רופא השיניים. הסימפטומים של הופעת החורים בשיניים יכולים להיות רגישות גבוהה, תחושת כאב והופעה של כתמים שחורים או לבנים על השיניים.

איך נוצרים חורים בשיניים

חורים בשיניים נוצרים כאשר נוצרת בקטריה או הצטברות של רוק, חומצה וחלקיקי מזון בתוך השן. בשיניים של כולנו קיימים חיידקים שלאחר צריכת מזון ושתייה שעתירים בסוכר, הופכים אותו לחומצה. רובד החומצה מצטבר על השיניים ולכן חשוב להקפיד על צחצוח קבוע שלהן בבוקר ובערב על מנת להסיר את השכבה שהצטברה. אותה חומצה שוחקת את שכבת האמייל שעוטפת ומגנה על השן מפני היווצרות של חורים בשיניים. ככל ששכבת האמייל נחלשת, כך הסיכוי להופעה של ריקבון בשיניים עולה. ישנם אנשים בעלי סיכוי גבוה יותר להופעה של חורים בשיניים והם מי שצורך באופן קבוע כמות גבוהה של מזון או שתייה עתירים בסוכר. בנוסף, אנשים שאינם מפקידים לצחצח שיניים ולהשתמש בחוט דנטאלי מדי יום גם הם בעלי סיכוי גבוה יותר להיווצרות של החורים בשיניים. מרבית החורים נוצרים בשיניים האחוריות בפה כיוון ששם נמצאים יותר חריצים ופתחים שבהם יכולים להילכד חלקיקי מזון וקשה יותר להגיע אליהם בזמן הצחצוח.

טיפול בחורים בשיניים

ביקור אצל רופא שיניים בחולון או במרפאה שקרובה למקום מגוריכם, תאפשר זיהוי של חורים בשיניים. הרופא יכול לזהות את הבעיה באמצעות בדיקה פיזית פשוטה אך לעיתים יידרש צילום של השיניים על מנת לזהות חללים עמוקים יותר. הטיפול שניתן מותאם לחומרת הבעיה שאובחנה. סתימות בשיניים היא דרך אחת שבה הרופא משתמש במקדחה מיוחד ומסירה את הריקבון שהצטבר בשן ולאחר מכן ממלא אותה בחומר מיוחד למטרת איטום השן. אפשרות נוספת היא שימוש בכתרים – מתבצעת כאשר מדובר במקרה חמור יותר של חורים בשיניים. במהלך הטיפול, רופא השיניים יבצע ניקוי יסודי של השן ולאחר מכן יניח כתר שהותאם במיוחד למטופל על מנת ליצור שכבה שתגן עליה. כאשר מדובר במקרים מורכבים יותר של חורים בשיניים שגם גרמו לנזק בעצבים, הרופא יבצע טיפול בתעלת השורש, יסיר את רקמת העצבים, כלי הדם והאזורים שנפגעו. רק לאחר מכן יוכל לבצע מילוי של השן והנחה של כתר במידת הצורך.

השאירו פרטים לשיחת יעוץ חינם!

small_c_popup.png

אין לך כוח לקרוא?

בוא נדבר! השאר פרטים ונחזור אליך עם הצעת מחיר